Landsdækkende bytteservice
Fri fragt & 1-5 dages levering
30 dages fuld returret
Kontakt os her 98 62 10 50
Kategorier
Kontakt os

Du kan kontakte os på:

Telefon: 98 62 10 50

Send os en e-mail
Åbningstider
Nyhedsbrev

Salgs- og leveringsbetingelser

 

Generelle oplysninger

Hinrichsen Aps

Detail virksomhed

CVR nr. 29442649

 

hinrichsen@aars.dk              

98621050

1911

 

Betaling

//www.hinrichsen-aars.dk/ kan der betales med:

Dankort, Visa, Mastercard og JCB

Bankoverførsel (gebyr) obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.  (Læs hvorfor)

 

Der tages ikke gebyr ved betaling på //www.hinrichsen-aars.dk/

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra //www.hinrichsen-aars.dk/. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Levering

Vi har fri fragt på pakker uden omdeling. Hvis du vil have pakken helt hjem til dig, skal du betale 19 kr for det.


  • Levering sker med Post Danmark. Leveringstiden er 1-3 hverdage. Vi leverer til Danmark.

     

    Leveringstid

    Du får dine vare leveret indenfor 1-5 hverdage, med forbehold for udsolgte vare. Hvis vi ikke kan opfyldes, vil du blive informeret om dette. Enkelte vare kan være i restordre fra vores leverandrør.

     

    Fortrydelsesret

    Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler på //www.hinrichsen-aars.dk/.

     

    Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du;

  1. har modtaget din vare

  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

     

    Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved via ”min konto” og ”Oversigt og detaljeret information vedrørende mine ordrer” eller på mail hinrichsen@aars.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Du skal benytte vores standardfortrydelsesformular når du sende retur. Den finder du medsendt i din ordrebekræftelse på den mail, eller på hjemmesiden under ”Om os” og ” Fortrydelsesformular”.

                         

    Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

     

    Returnering

    Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

     

    Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 112 DKK.

     

    Varer undtaget fortrydelsesretten

    Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:                                                                                        

aftaler omfattet af § 7, stk. 2:

  • udførte ikkefinansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført,
  • levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
  • levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
  • levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
  •  levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,
  • aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om
  • levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner med undtagelse af abonnementsaftaler for levering af sådanne publikationer,
  • aftaler, der indgås på en offentlig auktion,
  • levering af tjenesteydelser i form af logi undtagen til beboelsesformål, transport af varer, biludlejningsvirksomhed, forplejning eller tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres,
  • levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret,
  • aftaler om varer, værdipapirer eller tjenesteydelser, hvis prisen afhænger af udsving på kapitalmarkedet, som den erhvervsdrivende ikke har nogen indflydelse på, og som kan forekomme i fortrydelsesperioden.
  • Du mister din fortrydelsesret, hvis;
  • du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

    Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Derudover skal varen returneres i den rette emballage

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

 

Hinrichsen Aps

Himmerlandsgade 58

9600 Aars

 

eller

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse i butikkens normale åbningstid

 

eller

Du kan bytte, til en anden vare, i en gulsmed der er medlem af ”Guldsmedefagets fællesråd”. Find din lokale gulsmed på Guldsmed.dk

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal benytte vores standardfortrydelsesformular når du sende retur. Den finder du medsendt i din ordrebekræftelse på den mail, eller på hjemmesiden under ”Om os” og ” Fortrydelsesformular”. Derudover skal æsken være i ubeskadiget stand og stadig have påklistret byttetmærket.

 

Reklamationsret

 

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

 

Når du handler på hinrichsen-aars.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

Hinrichsen Aps

Himmerlandsgade 58

9600 Aars

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

 

Du skal benytte vores standardfortrydelsesformular når du sende retur. Den finder du medsendt i din ordrebekræftelse på den mail, eller på hjemmesiden under ”Om os” og ”Fortrydelsesformular”. Derudover skal æsken være i ubeskadiget stand og stadig have påklistret byttetmærket.

 

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

 

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på hinrichsen-aars.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

 

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

 

Personoplysningerne registreres hos Hinrichsen aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

 

Direktøren og dataansvarlige for Hinrichsen aps har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

 

Den dataansvarlige på hinrichsen-aars.dk er Mette Hinrichsen

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. 

 

Oplysninger afgivet til hinrichsen-aars.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

 

Som registreret hos Hinrichsen Aps har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Hinrichsen Aps via e-mail hinrichsen@aars.dk.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til butikkens indehavere. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet

kfst.dk

Carl Jacobsens vej 35

2500 Valby

kfst@kfst.dk

41 71 50 00 (Hverdage 9-16)

Klageløsning

Fysiske adresse er:
Center for Klageløsning, Nævnenes Hus
Toldbodgade 2
8800 Viborg

Netadresse er:
www.forbrug.dk eller www.naevneneshus.dk

Vores e-mailadresse er hinrichsen@aars.dk